La Traversata Un Amore Di Inizio Secolo Book PDF, EPUB Download & Read Online Free

La traversata. Un amore di inizio secolo
Author: Giorgi Viviana
Publisher: Emma Books
ISBN: 8868930242
Pages: 140
Year: 2014-12-18
View: 1292
Read: 911
Primo gennaio 1900. L’Oceanic II, il più moderno e lussuoso transatlantico del mondo, salpa da New York alla volta di Liverpool. È un piccolo mondo galleggiante dove, tra burrasche, feste in maschera e fiabe che ritornano, tutto può accadere. Anche di incontrare il vero amore. Chissà se accadrà a Ken Benton, ambito scapolo di New York in viaggio verso il Vecchio Continente per dimenticare una storia finita male. O a Priscilla Talbott, la misteriosa bibliotecaria di bordo che si esprime come una lady e di cui nessuno conosce il passato. Ma il nuovo secolo in fondo è appena cominciato, e la parola speranza è sulla bocca di tutti. Il romanzo breve La traversata - Un amore di inizio secolo inizia dove Un amore di fine secolo terminava ed è dedicato a Ken Benton, uno dei protagonisti più amati dalle lettrici del precedente capitolo. Ma attenzione: la storia di Ken comincia sull’Oceanic, ma non è sull’Atlantico che si concluderà. Poi non dite che non ve l’avevamo detto...[L’AUTRICE] Ex giornalista, milanese, amante dei bassotti e dei gatti rossi, Viviana Giorgi scrive per lo più commedie romantiche contemporanee, più speziate che sfumate, con eroine decise, ma un po’ imbranate e non certo sofisticate, ed eroi gloriosamente da sballo. Tra una romantic comedy e l'altra, ogni tanto si lascia tentare anche dal lato più sorridente e vivace del romance storico, suo primo indimenticato amore. Il lieto fine per Viviana Giorgi? Obbligatorio e altamente glicemico, sia che la sua eroina vesta in jeans o in stile impero. Perché, come ripete spesso: se si deve sognare, meglio farlo alla grande, no?
Un amore di inizio secolo - Di nuovo insieme
Author: Giorgi Viviana
Publisher: Emma Books
ISBN: 8868930757
Pages: 140
Year: 2016-05-27
View: 1209
Read: 1269
Si erano conosciuti durante la traversata che da New York li aveva portati in Inghilterra. Lui, Ken Benton, americano, banchiere e scapolo ambito; lei, Priscilla Talbott, inglese e aiuto-bibliotecaria dal passato misterioso. Una volta approdati a Liverpool la giovane era però svanita nella nebbia. Ormai a Londra da un paio di mesi, Ken continua a cercare la donna che gli ha rubato il cuore durante la traversata. E quando finalmente scopre che Priscilla non è una bibliotecaria qualsiasi ma una lady, e per di più sposata a un senatore degli Stati Uniti d’America brutale e violento, si ritrova suo malgrado a indossare l’armatura scintillante dell’eroe con la stessa disinvolta eleganza di un frac. Intanto, sullo sfondo, scorre la vita della Londra vittoriana dei primi mesi del 1900, dove l’aristocrazia ripercorre stancamente i suoi riti e le giovani lavoratrici entrano da protagoniste nel nuovo secolo. Ma rimbalzano anche gli echi della seconda guerra dei Boeri, delle olimpiadi di Parigi e dei successi dell’italiano Guglielmo Marconi che, dall’Isola di Wight, si prepara, con l’aiuto di Ken e Priscilla, a una rivoluzione a colpi di onde radio. Dopo “Un amore di fine secolo” e "La traversata”, con “Un amore di inizio secolo. Di nuovo insieme” Viviana Giorgi conclude la sua romantica trilogia ambientata tra ‘800 e ‘900 sulle due sponde dell'Atlantico. [L’AUTRICE] Ex giornalista, milanese, amante dei bassotti e dei gatti rossi, Viviana Giorgi scrive per lo più commedie romantiche contemporanee, più speziate che sfumate, con eroine decise, ma un po’ imbranate e non certo sofisticate, ed eroi gloriosamente da sballo. Tra una romantic comedy e l'altra, ogni tanto si lascia tentare anche dal lato più sorridente e vivace del romance storico, suo primo indimenticato amore. Il lieto fine per Viviana Giorgi? Obbligatorio e altamente glicemico, sia che la sua eroina vesta in jeans o in stile impero. Perché, come ripete spesso: se si deve sognare, meglio farlo alla grande, no?
Un amore di fine secolo
Author: Giorgi Viviana
Publisher: Emma Books
ISBN: 8868930048
Pages: 140
Year: 2014-05-16
View: 524
Read: 524
Un uomo non ha il diritto di essere tanto seducente, che sia un principe o un semplice... Questo pensa Camille Brontee, giovane inglese da poco sbarcata a New York, nell’attimo in cui il suo sguardo si posa per la prima volta sull’impetuoso e imprevedibile Frank Raleigh, scambiandolo per un facchino. E quando, poche sere dopo, lo incontra di nuovo in un palco del Metropolitan, affascinante nel suo impeccabile abito da sera nero, a pensare non riesce neppure, perché il respiro all’improvviso le si blocca in gola. Inizia così, nell’ottobre del 1898, l’avventura di Camille Brontee nel Nuovo Mondo, dove tutto è possibile, dove persino una donna può guadagnarsi un posto in un universo maschile come quello della redazione di un giornale. Nel suo consueto stile brillante e arguto, Viviana Giorgi ci racconta un’appassionata quanto tormentata storia d’amore ambientata, tra realtà e finzione, nella New York moderna e vibrante del mondo dell'editoria e della high society, ma anche dei conflitti sociali e delle prime rivendicazioni femminili. Non solo. C'è un altro personaggio che sgomita e spinge lungo tutto il romanzo per emergere: è il Novecento, il nuovo secolo, con le sue promesse e le sue speranze. [L'AUTRICE] Ex giornalista, milanese, amante dei bassotti e dei gatti rossi, Viviana Giorgi scrive per lo più commedie romantiche contemporanee, più speziate che sfumate, con eroine decise, ma un po’ imbranate e non certo sofisticate, ed eroi gloriosamente da sballo. Tra una romantic comedy e l'altra, ogni tanto si lascia tentare anche dal lato più sorridente e vivace del romance storico, suo primo indimenticato amore. Il lieto fine per Viviana Giorgi? Obbligatorio e altamente glicemico, sia che la sua eroina vesta in jeans o in stile impero. Perché, come ripete spesso: se si deve sognare, meglio farlo alla grande, no?
Vuoi vedere che è proprio amore?
Author: Giorgi Viviana
Publisher: Emma Books
ISBN: 8868930323
Pages: 140
Year: 2015-04-13
View: 1314
Read: 1327
È possibile che la vita viri dal grigio al rosso, passando per il rosa, nell’attimo di un respiro? A sentire Piera Aldobrandi, insegnante di inglese single, salutista e aspirante fotografa, la risposta è sì. Perché, quando incontra il cinico Jean, uno che segue le regole della statistica anche con le donne, l’amore esplode dentro di lei con il calore di una ballata irlandese, finendo per colpire, oltre la sua vita, anche il suo guardaroba che da grigio diventa rosso fuoco. Tutto inizia nel borgo milanese di Bang Bang. Tutta colpa di un gatto rosso, ma poi la storia si sposta in un’Irlanda che più romantica di così non si può, punteggiata da un coro di personaggi divertenti e improbabili e dalle canzoni eterne dei Beatles. Il gatto rosso? C’è anche lui, e se la ride sotto i baffi. [L'AUTRICE] Ex giornalista, milanese, amante dei bassotti e dei gatti rossi, Viviana Giorgi scrive per lo più commedie romantiche contemporanee, più speziate che sfumate, con eroine decise ma un po’ imbranate e non certo sofisticate, ed eroi gloriosamente da sballo. Tra una romantic comedy e l’altra, ogni tanto si lascia tentare anche dal lato più sorridente e vivace del romance storico, suo primo indimenticato amore. Il lieto fine per Viviana Giorgi? Obbligatorio e altamente glicemico, sia che la sua eroina vesta in jeans o in stile impero. Perché, come ripete spesso: se si deve sognare, meglio farlo alla grande, no?
The Christmas Angel
Author: Lisa Marie Rice
Publisher: Lisa Marie Rice
ISBN: 0996255419
Pages: 29
Year: 2015-12-10
View: 785
Read: 596
What if the one thing you want for Christmas is the one thing that disappears? When beautiful and courageous US diplomat, Nicole Caron gets stationed in Amman for the holidays, the last thing she ever expected was to be swept off her feet in a whirlwind romance with Italian dignitary, Alessandro della Torre. But when Alessandro disappears without a trace, Nicole must face the holidays alone and in despair. The only thing that can help her is a holiday miracle from the Christmas Angel. **Note: This book was originally published by Ellora's Cave and is an updated and lightly re-edited version.**
First Impressions
Author: George David Weiss, Abe Burrows
Publisher: Baker's Plays
ISBN: 0573662525
Pages: 95
Year: 1962
View: 1132
Read: 789
Abe Burrows' adaptation from Jane Austen's Pride and Prejudice and Helen Jerome's play Music and Lyrics by Robert Goldman, Glenn Paxton and George Weiss Characters: 14male, 12female 7 sets. Mrs. Bennett, rural, prosaic and the matriarch of five daughters has her gaze on the social whirl of London while her husband and farm languish. The eldest, headstrong Elizabeth has her own ideas on life and love. With her eyes on the 'prize' and "a house in town," Mrs. Bennett sets about bringing stubborn Elizabeth into the social orbit of upscale snob William D'arcy, with classic, hilarious results. The original cast on Broadway included Polly Bergen, Hermione Gingold and Farley Granger as D'arcy.
Nuova antologia
Author:
Publisher:
ISBN:
Pages:
Year: 2007
View: 1193
Read: 438

L'Espresso
Author:
Publisher:
ISBN:
Pages:
Year: 1998
View: 840
Read: 581
Politica, cultura, economia.
Letteratura Italiana Del Novecento
Author:
Publisher:
ISBN:
Pages:
Year: 2000
View: 632
Read: 199

Regency Buck
Author: Georgette Heyer
Publisher: Sourcebooks, Inc.
ISBN: 140223595X
Pages: 416
Year: 2008-08-01
View: 1140
Read: 638
An altogether unsatisfactory arrangement After their father's death, Miss Judith Taverner and her brother Peregrine travel to London to meet their guardian, Lord Worth, expecting an elderly gentleman. To their surprise and utter disgust, their guardian is not much older than they are, doesn't want the office of guardian any more than they want him, and is determined to thwart all their interests and return them to the country. With altogether too many complications But when Miss Taverner and Peregrine begin to move in the highest social circles, Lord Worth cannot help but entangle himself with his adventuresome wards... Praise for Regency Buck: "Clever!"— Library Journal "Georgette Heyer is unbeatable."— Sunday Telegraph "Light and frothy, in the vein of the author's other Regency novels, this follows the fortunes of Miss Judith Taverner and her brother, Sir Peregrine. A good introduction to Heyer's period stories..." — The Booklist "Reading Georgette Heyer is the next best thing to reading Jane Austen."— Publishers Weekly "A writer of great wit and style... I've read her books to ragged shreds"— Katie Fenton, Daily Telegraph "Wonderful characters, elegant, witty writing, perfect period detail, and rapturously romantic. Georgette Heyer achieves what the rest of us only aspire too."—Katie Fforde
Politics of Obedience: The Discourse of Voluntary Servitude, The
Author:
Publisher: Ludwig von Mises Institute
ISBN: 1610163656
Pages:
Year:
View: 424
Read: 507

Certe Promesse D'Amore
Author: Aldo Zargani
Publisher: Mulino
ISBN: 8815062602
Pages: 186
Year: 1997
View: 395
Read: 432

In the Sea There are Crocodiles
Author: Fabio Geda
Publisher: Anchor
ISBN: 0385534744
Pages: 176
Year: 2011-08-09
View: 369
Read: 1306
When ten-year-old Enaiatollah Akbari’s small village in Afghanistan falls prey to Taliban rule in early 2000, his mother shepherds the boy across the border into Pakistan but has to leave him there all alone to fend for himself. Thus begins Enaiat’s remarkable and often punish­ing five-year ordeal, which takes him through Iran, Turkey, and Greece before he seeks political asylum in Italy at the age of fifteen. Along the way, Enaiat endures the crippling physical and emotional agony of dangerous border crossings, trekking across bitterly cold mountain pathways for days on end or being stuffed into the false bottom of a truck. But not every­one is as resourceful, resilient, or lucky as Enaiat, and there are many heart-wrenching casualties along the way. Based on Enaiat’s close collaboration with Italian novelist Fabio Geda and expertly rendered in English by an award- winning translator, this novel reconstructs the young boy’s memories, perfectly preserving the childlike perspective and rhythms of an intimate oral history. Told with humor and humanity, In the Sea There Are Crocodiles brilliantly captures Enaiat’s moving and engaging voice and lends urgency to an epic story of hope and survival. From the Hardcover edition.
Arturo's Island
Author: Elsa Morante
Publisher:
ISBN: 1631493299
Pages: 384
Year: 2019-02-19
View: 692
Read: 333
Once considered the greatest writer of Italy's postwar generation--and admired by authors as varied as John Banville and Rivka Galchen--Elsa Morante is experiencing a literary renaissance, marked not least by Ann Goldstein's translation of Arturo's Island, the novel that brought Morante international fame. Imbued with a spectral grace, as if told through an enchanted looking glass, the novel follows the adolescent Arturo through his days on the isolated Neapolitan island of Procida, where--his mother long deceased, his father often absent, and a dog as his sole companion--he roams the countryside and the beaches or reads in his family's lonely, dilapidated mansion. This quiet, meandering existence is upended when his father brings home a beautiful sixteen-year-old bride, Nunziatella.A novel of longing and thwarted desires, filled with Morante's "brutal directness and familial torment" (James Wood), Arturo's Island reemerges in this splendid translation to take its rightful place in the world literary canon.
The Angel Esmeralda
Author: Don DeLillo
Publisher: Simon and Schuster
ISBN: 1451658079
Pages: 224
Year: 2011-11-15
View: 369
Read: 646
From one of the greatest writers of our time, his first collection of short stories, written between 1979 and 2011, chronicling—and foretelling—three decades of American life Set in Greece, the Caribbean, Manhattan, a white-collar prison and outer space, these nine stories are a mesmerizing introduction to Don DeLillo’s iconic voice, from the rich, startling, jazz-infused rhythms of his early work to the spare, distilled, monastic language of the later stories. In “Creation,” a couple at the end of a cruise somewhere in the West Indies can’t get off the island—flights canceled, unconfirmed reservations, a dysfunctional economy. In “Human Moments in World War III,” two men orbiting the earth, charged with gathering intelligence and reporting to Colorado Command, hear the voices of American radio, from a half century earlier. In the title story, Sisters Edgar and Grace, nuns working the violent streets of the South Bronx, confirm the neighborhood’s miracle, the apparition of a dead child, Esmeralda. Nuns, astronauts, athletes, terrorists and travelers, the characters in The Angel Esmeralda propel themselves into the world and define it. DeLillo’s sentences are instantly recognizable, as original as the splatter of Jackson Pollock or the luminous rectangles of Mark Rothko. These nine stories describe an extraordinary journey of one great writer whose prescience about world events and ear for American language changed the literary landscape.